Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu górnego
Przejdź do treści głównej
Przejdź do menu prawego
Przejdź do mapy serwisu
Przejdź do stopki
Zamknij
English version Deutsch Version Una versión española
Fotografia w górnej animacji: 01_rzewnica_pejzaze_wrzesien_2012_028 Fotografia w górnej animacji: 02_rzewnica_pejzaze_wrzesien_2012_015 Fotografia w górnej animacji: 03_rzewnica_pejzaze_wrzesien_2012_030 Fotografia w górnej animacji: 04_dsc04154 Fotografia w górnej animacji: 05_dsc04877 Budynek Urzędu Gminy Fotografia w górnej animacji: centrum_rzeczenicy_2012_010 Fotografia w górnej animacji: centrum_rzeczenicy_zima_004 Kościół Budynek Urzędu Gminy Plac zabaw Plac zabaw Plac zabaw Skwer Skwer Budynek GOPS w Rzeczenicy Centrum Rzeczenicy Jezioro i plaża w Rzewnicy Miejsce odpoczynku w Rzewnicy
Zamknij pasek info24
Info24
PZTP Człuchów     |     Rozkład PKP     |     Rozkład PKS     |     Kursy walut     |     Lotto     |     Pogoda     |     
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Kodeks etyki - Urząd Gminy - Urząd Gminy Rzeczenica - Witaj na Stronie Urzędu Gminy Rzeczenica.

 

Pobierz PDF

Kodeks etyki

 
Herb Rzeczenicy

KODEKS ETYKI

PRACOWNIKA URZĘDU GMINY

W RZECZENICY

 

 Kodeks Etyki jest zbiorem zasad, wartości i norm moralnych, którymi winien kierować się w swoim postępowaniu i pracy każdy pracownik Urzędu Gminy w Rzeczenicy. Wskazuje wartości i wynikające z nich zachowania, jakimi winien cechować się każdy pracownik bez względu na sytuacje, w jakich może się znaleźć. Ma być wzorcem i wyznacznikiem zwyczajnych relacji w kontaktach urzędnika samorządowego z osobą załatwiającą sprawę w urzędzie. Celem Kodeksu jest poprawa jakości funkcjonowania Urzędu Gminy w Rzeczenicy oraz wyznaczanie właściwych relacji pracowników z klientami urzędu.

§ 1.

Pracownik Urzędu Gminy w Rzeczenicy kieruje się następującymi zasadami:

  1. służebności w stosunku do mieszkańców;
  2. poszanowania godności innych i własnej;
  3. poszanowania i bezwzględnego przestrzegania prawa;
  4. bezstronności i bezinteresowności;
  5. uczciwości i rzetelności;
  6. kompetencji i profesjonalizmu;
  7. uprzejmości i życzliwości w kontaktach międzyludzkich;
  8. odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
  9. jawności informacji;
  10. postępowania służącego dobremu imieniu gminy oraz jej szerokiej i pozytywnej promocji;
  11. własnego rozwoju intelektualnego i pogłębiania wiedzy.

§ 2.

Pracownik samorządowy wykonuje swoje obowiązki rzetelnie, a w szczególności:

  1. prowadzi lub załatwia sprawy bezstronnie i obiektywnie;
  2. pracuje sumiennie dążąc do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów swojej pracy;
  3. jest życzliwy i uczynny, interesantom urzędu stara się pomóc zgodnie z najlepszą swoją wiedzą i umiejętnościami;
  4. przy podejmowaniu decyzji kieruje się względami merytorycznymi i formalnymi, a nie emocjami lub uprzedzeniami;
  5. w przypadkach niezrozumiałych problemów lub zagadnień kieruje interesanta do właściwej kompetentnej komórki urzędu;
  6. wszystkie sprawy załatwia sprawnie i szybko, bez zbędnej zwłoki
  7. nie przekazuje osobom trzecim i chroni informacje o sprawach, osobach je wnoszących i sposobie ich załatwienia;
  8. sporządza dokumentację urzędową poprawnie merytorycznie i nienagannie estetycznie; stosuje język poprawny, czysty i zrozumiały, bez wulgaryzmów i określeń kolokwialnych;
  9. dba o przejrzystość kontaktów z interesantami i innymi pracownikami, a jego relacje cechuje uprzejmość i cierpliwość;
  10. jest punktualny i terminowy, a także gotowy do realizacji zadań poza regulaminowym czasem pracy, w sytuacjach tego wymagających.

§ 3.

Pracownik samorządowy dba o rozwój własnych kompetencji, a w szczególności:

  1. dąży do stałego poszerzania wiedzy ogólnej, niezbędnych w pracy przepisów prawa oraz znajomości procedur administracyjnych;
  2. podnosi swoje kwalifikacje zawodowe;
  3. przestrzega zasad poprawnego zachowania się i stosuje je w kontaktach międzyludzkich i pracy z interesantami;
  4. cechuje się wiedzą merytoryczną i wysoką kulturą osobistą;
  5. w pracy jest koleżeński, uczynny i prawy;
  6. wypełnia swoje obowiązki zgodnie z najlepszą posiadaną wiedzą, zgodnie ze swoimi obowiązkami i kompetencjami, nie unika trudnych decyzji;
  7. dba o własny wygląd zewnętrzny odpowiadający powadze i okolicznościom wykonywanej pracy, jest schludny i dba o estetykę swojego miejsca pracy.


§ 4.

Pracownik samorządowy jest bezstronny i neutralny, a w szczególności:

  1. w wykonywaniu zadań i obowiązków jest neutralny politycznie i wyznaniowo;
  2. odróżnia interes prywatny od publicznego, nie podlega wpływom ani naciskom;
  3. szanuje prawo do informacji oraz zachowuje tajemnicę służbową;
  4. nie komentuje publicznie czynności wykonanych przez innego urzędnika lub pracownika urzędu;
  5. wykazuje szczególną troskę o racjonalne i celowe gospodarowanie środkami i majątkiem publicznym mając na względzie potrzeby gminy i jej mieszkańców.


§ 5.

Okresowe przeglądy funkcjonowania Kodeksu dokonywane będą w trakcie oceny kadry pracowniczej urzędu.

Dziennik UstawMonitor PolskiUrząd MarszałkowskiPomorski Urząd Wojewódzki

Licznik odwiedzin
Licznik odwiedzin:
1662288
Dzisiaj:
297
Gości on-line:
4
Twoje IP:
54.198.116.180
Śledź nas
Kontakt

Urząd Gmina Rzeczenica
ul. Człuchowska 26
77-304 Rzeczenica
tel./fax. +48 (59) 833 17 22
+48 (59) 833 16 94
+48 (59) 821 86 06
e-mail: gmina@rzeczenica.pl
Adres ESP na ePuap: /r1me2w72jc/skrytka
Kontakt pracownikami urzędu

  • Rzeczenica na YouTube
  • Gmina rzeczenica- atrakcje turystyczne
  • Gminne Centrum Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji w Rzeczenicy
  • Bobliotekka Publiczna Gminy Rzeczenica
  • Rzewnica Paintball Park
  • Spółdzielnia Socjalna „Zielone Tulipany”
  • Kompleks Turystyczny Rzewnica
  • Centralna baza ofert pracy
  • inregio24
  • Jak krok po kroku otworzyć i prowadzić własną firmę
  • Polska w liczbach
  • Gra edukacyjna „Pierwsza Pomoc”
Logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji „Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych
współfinansowany jest ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w ramach zadania publicznego”
projekt i hosting: INTERmedi@ | zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij